Bukit Lawang

23 november 2017 - Bukit Lawang, Indonesië

Vanuit Chiang Rai ga ik naar Sumatra, het grootste eiland van Indonesie met vooral heel veel jungle en slechte wegen. Aangekomen op het vliegveld is het een flinke rit naar Bukit Lawang. De laatste 60 km gaat over een flinke hobbelweg door de jungle, waarbij we regelmatig omhoogvliegen van de zitting door diepe kuilen in de weg. Aangekomen is de overnachting geen simpel hutje, maar meer een resort met redelijk luxe restaurant. Dat dat kan midden in de jungle... Na een aantal dagen heb ik een 2-daagse trekking op de planning staan om wilde orang oetangs te zien. Zo af en toe komen we er een tegen. Ze zijn heel rustig, zitten lekker op een tak op ons neer te kijken en maken zich totaal niet druk dat wij er rondlopen. Aangekomen bij onze overnachting nemen we lekker wat rust. Ook ligt er een heerlijke waterval om in te zwemmen. Bij het nemen van een foto hiervan valt heel ongelukkig mijn camera in het water. Deze is dus helaas niet meer bruikbaar, maar heb gelukkig de foto's van de orang oetangs nog kunnen redden door ze vlug op de SD kaart te zetten voordat de telefoon het helemaal niet meer doet. De 2e dag gaan we in een rubberband de wilde junglerivier af met behoorlijke golven, om zo terug te drijven naar ons verblijf. Bij elkaar genomen zeker een interessant avontuur.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl