Jungle Trekking Doi Inthanon

2 november 2017 - Chiang Mai, Thailand

Na een aantal dagen in Chiang Mai centrum te hebben rondgereisd besluit ik een jungle-trekking te boeken. Overigens hebben in het centrum regelmatig nachtmarkten die echt geweldig zijn. Je kunt hier tientallen zoniet tegen de honderd verschillende soorten eten en gerechtjes uitproberen. In de ochtend wordt ik opgehaald en zit ik bij een groep met 2 nederlanders en 2 duitsers. De eerste dag gaan we een olifant voeren en wassen en trekken we vervolgens door de jungle langs verschillende watervallen. Onderweg laat onze gids diverse plantentrucjes zien, zoals gras plukken wat naar citroen ruikt, bellen blazen uit de steel van een bamboeblad en een geweer maken van een bamboesteel. Aan het eind van de route van vandaag neem ik afscheid van de anderen. Die doen blijkbaar maar 1 dag, wat ik niet begrijp omdat 3 dagen niet veel duurder is... Met z'n tweeën lopen we met onze nieuwe bamboegeweren in de aanslag naar het 1e bergdorpje, wat nog een flinke klim was. Na wat schitterende uitzichten en wat zwemmen bij een waterval komen we bij het dorpje aan. En ja gek genoeg, er is wifi!!

De volgende dag geeft een local van zo'n 6 jaar mij een rondleiding door het kleine dorpje. Vervolgens trekken we verder en bij het eerstvolgende hutje zien we een hond. Blijkbaar wil ze gezelschap want ze is de hele resterende trekking met ons meegegaan. Met z'n drieeen doorkruisen we de dichte jungle, langs de rivier af en door gigantische rijstvelden met schitterende vergezichten, hier en daar lijkt het net een decor voor deel 1 van Lord of the Rings :p.

Buiten ons 3 is er in kilometers geen enkel geluid van andere mensen of ook maar enig verkeer te horen. Er is zelfs nauwelijks wind, je hoort helemaal niets. Bij het 2e dorpje, wat helemaal afgelegen is, krijgen we een buitengewoon goed avondeten. Gekookte aardappelen in jus, kip, groenten, rijst en watermeloen. Na het ontbijt is het de laatste dag en dus tijd om aan de weg terug te beginnen. De terugweg leggen we deels af over de rivier, op een smal vlotje van bamboestammen. Maar mijn gids kan de vlot perfect besturen in de verschillende stromingen, indrukwekkend... Nu weer een paar dagen relaxen in de stad, ongetwijfeld nog een aantal nachtmarkten aandoen, en dan nog iets meer naar het Noorden naar Chiang Rai.