Sightseeing Bangkok

22 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Aangekomen in Thailand ga ik direct naar mijn hostel om wat rust te pakken. De volgende dag is het plan om van hieruit naar het centrum van Bangkok te lopen naar mijn volgende hostel om van hier uit wat bezienswaardigheden te bezoeken. De wandeltocht is wel vrij zwaar. Met de 20 kg zware tas bedraagt het een lengte van 25 km, maar het is wel weer eens tijd voor een uitdaging :p. Gelukkig is de temperatuur maar 32 graden... Dus maar aardig wat water meegenomen. Via google maps selecteer ik een looproute, althans Google geeft aan dat je hier kunt lopen... Een groot deel van de route zijn tolwegen, dus daar mogen natuurlijk geen wandelaars komen. Dus toch maar besloten om lekker over de tolwegen te lopen :p, waarom ook niet. Wat moet het verkeer zich verbaasd hebben, haha... Maar Google had wel gelijk, je kunt er lopen.

In Bangkok zelf bezoek ik een aantal markten, zoals een weekendmarkt en een avondmarkt, met een treinsysteem waar Nederland jaloers op kan zijn. De markten zijn gigantisch, kilometers lang met alles wat je maar kunt verzinnen.

In de avond met de trein naar een gigantisch reuzenrad gegaan voor een mooie overview van Bangkok, met aansluitend nog een doolhof van een nachtmarkt.

Vandaag nog een markt over treinrails die nog gebruikt worden, de foto is bizar, het is zo smal, de trein past maar net. Vervolgens weer terug naar het hostel via Chinatown, wat een drukte en ook gigantisch. Morgen weer tijd om naar de volgende bestemming te gaan, en wat voor een... De Erawan-watervallen in Kanchanaburi, een van de mooiste bezienswaardigheden in heel Thailand, ben zeer benieuwd!!

1. Rene:
    22 oktober 2017
    Wat mask jij mooie en bijzondere dingen mee. Zou zo weer jong willen zijn om dit ook te mogen meemaken . Beetje jalours ja, maar wat fijn dat jij het gewoon doet. Gun je het zo☺