Duiken rond de Komodo Islands

15 oktober 2017 - Labuan Bajo, Indonesië

Na de lange boottocht ben ik gedurende de laatste week 3 dagen gaan duiken in deze regio, welke dan ook bekend staat als een van de mooiste plekken op de wereld. Dit werd ook bevestigd door andere duikers die ik sprak. Die kwamen vanwege die reden onder andere uit de VS en Canada voor vakantie, dus ik was erg benieuwd. Het duiken was geen probleem. Dit was overigens niet naar verwachting want de laatste duik dateerde alweer uit 2015. De eerste dag was Manta-dag welke ik prachtig op video heb staan, dus check de video's. De 2e dag was haaien-dag en de 3e dag was aquariumdag (hier kregen we van alles te zien). De boottocht tussen de duiken door was super verzorgd qua eten, heerlijk. Ze kunnen hier goed duiken en nog beter koken :). Opmde boot was nog wel het mooiste dat er op de laatste duikdag 8 dolfijnen langs de boot over het water heen sprongen, echt een Titanic-momentje :p. Desondanks waren de duikdagen toch vermoeiend. Op 1 dag maak je namelijk 3 duiken van elk een uur, maar in ieder geval weer aardig wat duikervaring opgedaan. Nu nog een aantal dagen relaxen voor de vlucht naar land nummer 2: Thailand, waarover ik van andere (nederlandse) duikers heb gehoord dat dat cultureel-sociaal weer een totaal ander land is, dus ik ben benieuwd...