Op de scooter naar de waterval

28 september 2017 - Air Terjun Sri Gethuk, Indonesië

Vandaag heb ik besloten om af te reizen naar een waterval, Sri Gethuk. Deze is alleen bereikbaar op de scooter. Dus maar een scooter huren bij mijn homestay. Er staat een grote route op de planning, totaal 80 km. Hier rijden is echter wel totaal anders dan in Nederland. Ten eerste rijd je links, de weg is overvol met scooters en auto;s die elkaar links en rechts inhalen en iedereen rijd zijn eigen snelheid. Al gauw genoeg heb ik een aardig idee hoe ze hier rijden. Daar aangekomen is de waterval en de omgeving werkelijk prachtig. En het water is ook heerlijk! Verre van koud, ideaal voor een lekkere douche. Eenmaal terug ben ik ook blij dat de rit erop zit. Vanwege het overvolle verkeer zijn er natuurlijk ook ontzettend veel uitlaatgassen. Uit sommige bussen kwam zelfs pikzwarte rook, dus die maar snel ingehaald i.p.v. er achter te rijden. Na een aantal dagen verblijven in dezelfde homestay om bij te komen, is het weer tijd om de reisbenen in beweging te zetten. Nog even 1 dag de stad verkennen en dan met het vliegtuig op naar Lombok om de moeilijkste berg van Indonesie te beklimmen, Mount Rinjani :)

1. Anne-Marie Koppens:
    28 september 2017
    Leuk, deze ervaringen. Ook om te lezen!
    Succes met de berg. Ga je die alleen beklimmen?